Як давньогрецькі й римські філософи обґрунтовували вегетаріанство

0
19

Давньогрецькі та римські філософи, такі як Секстій, Сенека та Піфагор, розглядали вегетаріанство як етичний вибір, пов’язаний із моральним розвитком, уникненням жорстокості та ідеєю спорідненості між людьми і тваринами.

by @freepik

Римський філософ Сенека у своїх листах описав аргументи на користь вегетаріанства, які він дізнався від філософа Секстія. Секстій вважав, що людина може отримати всі необхідні поживні речовини з рослин, а вбивство тварин заради задоволення від м’яса сприяє звичці до жорстокості. Цей аргумент не зосереджувався на правах тварин, як це часто робиться у сучасних дебатах, а на впливі такої звички на моральний характер людини. Хоча більшість м’ясоїдів не вбивають тварин особисто, Секстій вважав, що непряме сприяння жорстокості також є моральною проблемою.

Інший аргумент, який Сенека приписує біографу Сотіону та філософу Піфагору, базувався на вченні про “трансміграцію душ” — ідеї, що душа після смерті може переходити в тіло іншої істоти, включаючи тварин. Згідно з цим поглядом, вбивство тварини може випадково означати вбивство когось із близьких, чия душа переселилася в цю тварину. Навіть якщо в трансміграцію не вірять, припущення про її можливість, на думку Сотіона, мало б стимулювати людину уникати вживання м’яса. Цей аргумент також наголошував на ідеї схожості між людьми і тваринами, що ставить під сумнів моральне право вбивати тварин заради їжі.

Філософські дебати про вегетаріанство часто відображали складні стосунки між релігійними обрядами, в яких м’ясо вживалося як частина жертвоприношень, і етичними міркуваннями. У працях Порфирія, автора трактату «Про утримання від тваринної їжі», містяться найґрунтовніші аргументи на користь вегетаріанства, які базуються на ідеях етичної спорідненості між людьми та тваринами.

Хоча вегетаріанство не було поширеним у античному світі, його прихильники підкреслювали як моральну, так і метафізичну значущість відмови від м’яса. Їхні аргументи залишаються актуальними і сьогодні, оскільки питання про вплив людської поведінки на моральний стан суспільства та ставлення до тварин продовжують обговорюватися в сучасній етиці.

Попередня статтяСоцмережі сприяють дезінформації через алгоритми обурення
Наступна статтяВідновлення кишечника як ключ до лікування наслідків інсульту
Фолюш Ігор
У 1998 році закінчив Львівський Інститут Фізкультури Кафедра фізичної реабілітації З 1998 по 2000 рік стажування в Istituto Di MedicinaDello Sport Di Roma З 2000 по 2007 рік працював фізіотерапевтом в Hospital Santa Maria della Stella (Orvieto) У 2007 році повернувся в Україну З 2007 по 2013 працював фізіотерапевтом в приватній педіатричній клініці «Віта Пуер» У 2013 році закінчив магістратуру в Мелітопольському інституті екології та соціальних технологій У 2014 заснував «Центр масажу доктора Фолюш» де і працює донині

Залишити коментар

Please enter your comment!
Please enter your name here

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.